Korv grillning!

Idag på förmiddagen gick barnen och Kalle ut för att skotta snö. Det har ju kommit en hel del snö i natt som det såg ut.
Efter ett tags skottande var det dags för lunch , så då kom vi på att vi skulle göra upp en liten eld på baksidan av huset. Kalle och barnen fixade med elden så passade jag på att fara fram på ica och handla lite korv, bröd  och festis. När jag kom hem hade de gjort en fin brasa så nu ville de ha korv på en gång.



     

Alvin med sin pappa              Axel skottar också
och skottar snö                          lite snö

      
                            Grabbarn grillar korv
 

När vi hade blivit mätt på korven var barnen rätt nöjde att gå in för att vila en stund. Nu har jag precis klivit upp efter  en stunds vila. Kalle och Alvin sover än och Axel spelar nicke nyfiken på Ps2. Nu skall jag strax börja med maten. Idag tror jag det blir kyckling, hasselbaks potatis och någon god sås, och sallad.
Till efterrätt blir det glass och fruktsallad, mums!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0