Vinnare...

blev vi på service när vi spöade de övriga grupperna inom hemtjänst/boende på brännboll igår. Vi hade en trevlig kväll med spel, mat och lite vin.
Men vi på service tog och vann, härligt tjejer.
Tidigare idag var Axel och jag på sjukhuset, för Axel fick byta ut sitt gips för han hade blivit så smal på benet så de gamla glappade. Nu har han ett lättare plast gips som är blått. Han fick även en sko som han kan ha om han ska kliva ner på foten när vi är ute.
Nu är det 2 veckor kvar så ska han prova och ta bort det för att se om benet är läkt, men sedan kan det ta upp till 3 veckor till innan det är okejj att hoppa och studsa fram. Han var tvungen att ta det väldigt försiktigt i första början.Inge spring , hopp och boll spelning än på några veckor. Väldigt lät för en aktiv pojke på 6 år att ta det lugnt, ha ha vilket skämt.

Men idag tog jag och anmälde honom  på simskola som börjar vecka 25, så tills dess hoppas jag att gipset är borta iallafall, kan vara bra träning för honom sedan att vara i vatten när alla hans muskler har försvunnit på hans vänstra ben, men läkren sa att barn brukar fort träna upp musklaturen igen, så vi få lita på honom då.

Nä nu ska jag gå och se vad grabbarna gör, för Axel har främmande av sin bästa kompis Albin nu, jag skulle tro att de spelar play station. Men ha en fortsatt trevlig dag!!!

 Här kommer lite bilder!!!
Axel med de nya plast gipset!!!


Axel lycklig när han kunde stå upp med sin nya sko som han kan ha på foten
där gipset är!!



Alvin ville också bli knäppt naturligtvis!! Våran lillgubbe!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med segern. Ni var såååå duktiga.

Jag hoppas verkligen snart Axel får komma på benen.

Kram

2009-05-15 @ 10:49:26
URL: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0